Wielu przedsiębiorców rozpoczynających działalność zastanawia się, w jaki sensowny sposób zaplanować promocję swojej marki. Okazuje się, że opracowanie takiej strategii nie jest trudne, tylko trzeba odpowiednio się do tego zabrać, żeby nie narazić się na zbędne koszty.

Podział wydatków

Na samym początku warto podzielić budżet na dwie części.

Jedna z nich powinna być przeznaczona na tradycyjne działania marketingowe, zaś druga na internetowe. Sytuacją niedopuszczalną jest np. zorganizowanie wydarzenia integracyjnego dla klientów, podczas gdy nie mamy jeszcze czytelnego Fanpage’a lub odpowiednio sformatowanej strony WWW.

Sprawdzenie potencjalnych wydatków

Jest to najważniejszy i najbardziej szczegółowy moment w planowaniu budżetu. W tym miejscu warto stworzyć listę wszelkich możliwych kosztów, jakie mogą pojawić się w najbliższej przyszłości. Należałoby sprawdzić oferty firm reklamowych, mediów czy portali internetowych, na których chcesz opublikować informacje na temat swoich działań / marki.

Zdecydowanie dobrym krokiem jest kontakt z potencjalnymi partnerami, którzy mogliby na odpowiednich warunkach wesprzeć twoje działania marketingowe.

Rezerwa

Rzetelnie opracowany budżet powinien przewidywać zapasową pulę środków na tak zwany „wszelki wypadek”. W zależności od kwoty startowej należy odjąć od niej kilka-kilkanaście procent, aby np.

móc powtórzyć te działania marketingowe, które przyniosły najlepszy efekt i osiągnęły największe zasięgi.
Zaplanowane wydatkowania przeznaczonego na promocję jest jednym z najbardziej istotnych elementów całej strategii marketingowej. Z tego względu warto opracować go w jednolitym i czytelnym dokumencie z podziałem na okresy czasu, określone środki itp.

, aby ułatwić sobie pracę w przyszłości.