Telebimy to jeden z najbardziej popularnych, choć kosztownych narzędzi promocyjnych. Są to sporej wielkości diodowe ekrany, których największą zaletą jest wierne oddanie obrazu przedstawionego w bardzo krótkim spocie reklamowym (max. 15 sekundowym) oraz ich przystosowanie do warunków outdoorowych. Zastanówmy się szerzej nad atutami i wadami tej formy reklamy oraz jej użytecznością.

Atuty

Niewątpliwym plusem telebimu jest jego kąt nachylenia umożliwiający dobrą widoczność obrazu z dużych odległości w różnych warunkach pogodowych.

Dodatkowo jest on znacznie bardziej atrakcyjny niż tradycyjny billboard. Ruch na ekranie zdecydowanie przyciąga wzrok, a reklama prezentowana w ten multimedialny sposób może zostać łatwiej zapamiętana. Powód jest prosty: tworząc spot zapamiętujemy sytuację tam pokazaną, nie zaś tekst który zwykle stanowi oś reklam nie dynamicznych.

Wyzwania

To rozwiązanie ma jednak także wady. Jedną z nich jest z pewnością przesadzona „świetlistość” telebimów przydrożnych utrudniająca jazdę kierowcom.

W 2011 r. w Polsce każde miasto musiało przyjąć i zastosować ustalenia ustawy, która określała maksymalne natężenie telebimów oraz ich ilość na określonym obszarze. Są one często uznawane przez okolicznych mieszkańców za irytujące i nieprzyjemne w odbiorze z powodu właśnie ich „dynamiki”.
Jeśli jednak zdecydujesz się na tego typu formę reklamy warto zainwestować w dobry projekt spotu. W ten sposób promowany przez ciebie produkt nie musi kojarzyć się denerwującą migającą reklamą na ulicy, a pieszy może nawet zatrzyma się by zobaczyć ją kilka razy.